Логістичне рішення Stock-M
для автоматизації управління запасами
та збільшення прибутку
Stock-M – програмне забезпечення
для управління
запасами та асортиментом,
в основі якого лежить механізм із Теорії
обмежень
(ТОС –Theory of Constraints)
Динамічне управління буфером
Простий та зручний інструмент допоможе забезпечити наявність ходового товару, автоматично формувати замовлення, управляти запасами в період акцій та сезонності та ефективно використовувати кошти, збільшуючи прибуток компанії

Як Stock-M допомагає збільшити прибуток
- збільшують продажі – Stock-M забезпечує наявність до 95% саме ходового товару на полицях магазину, що дає змогу продавати та заробляти більше
- зменшують витрати – товари, які повільно продаються, не накопичуються в магазині, надлишкові запаси зменшуються до 50-70% і кошти компанії використовуються максимально ефективно
- мають завжди актуальний асортимент – де кожна торгова точка має щоденний автоматичний аналіз всього асортименту, має змогу відстежувати ходовий та не ходовий товар, автоматично отримуючи АВС аналіз та рекомендації щодо роботи з асортиментом магазину
- швидко масштабують мережу – автоматично отримують асортиментні матриці магазинів, які створює Stock-M, такі, що асортимент магазину відповідає попиту на ринку. Завдяки цьому, запускати нові торгові точки можна швидко і з максимальним прибутком з перших місяців роботи магазину
- збільшують оборот – оскільки, Stock-M забезпечує високу оборотність товарних запасів, завдяки тому, що підтримує високу наявність ходового товару на складах, щоб продавати та заробляти більше
- ефективно використовують кошти – система не допускає постачання чи виробництво надлишкових запасів, що дозволяє не витрачати зайві кошти для закупки товарів, які рухаються повільно і використати їх більш ефективно
- управляють своїми товарами на складах клієнтів – Stock-M є найефективнішим інструментом в управлінні товарами, які постачає компанія, на складі чи магазині партнера. Саме так система не допускає нестачі ходових товарів, що забезпечує збільшення прибутку і своїй компанії, і компанії партнера
- ефективне використання складських площ – зменшення надлишків не ходових товарів та оптимізація складських запасів дозволяє отримати додаткові складські площі та не витрачати зайві кошти на оренду чи будівництво складу
- вчасне виконання замовлень клієнтів – можливе лише при наявності всіх складових для виготовлення продукту. Stock-M забезпечує постійну наявність сировини, що дає можливість виготовити продукт вчасно або ж скоротити терміни виконання замовлень клієнтів
- ефективно використовують кошти – система не допускає постачання надлишкових запасів сировини та виробництво надлишкових запасів кінцевого продукту, що дозволяє не витрачати зайві кошти на закупку сировини та ефективно використовувати складські площі
- зменшення періоду планування та відсутність прогнозу – система Stock-M автоматично розраховує рівень запасів по кожному sku на кожному складі, використовуючи алгоритм “Динамічне управління буфером”, сформує замовлення на виробництво згідно з планом, враховуючи мінімальні партії та попит на ринку, щоб не виготовляти зайві складські запаси. Прогнозування не є ефективним, оскільки ми можемо прогнозувати, скільки виготовити, але чи ми можемо вгадати, скільки продамо?
- відстежування ходових і не ходових позицій – де кожен склад має щоденний автоматичний аналіз всього асортименту, має змогу відстежувати ходовий та не ходовий товар, отримувати рекомендації щодо роботи з асортиментом, щоб продавати більше
- збільшення оборотності – Stock-M забезпечує високу оборотність товарних запасів, завдяки тому, що підтримує високу наявність ходового товару на складах, щоб продавати більше
- зменшення термінів постачання – система Stock-M підтримує достатній, актуальний асортимент, що допомагає зменшити навантаження на логістику і не “гасити пожежі” терміновим постачанням товару на склад, зменшити витрати на логістику
- ефективне використання складських площ – зменшення надлишків та оптимізація складських запасів, дозволяє отримати додаткові складські площі, використати їх для запасів ходового товару та не витрачати кошти на оренду додаткових площ
Stock-M допомагає
Більше про впровадження Stock-MВпровадження методології ТОС в управлінні ланцюгами постачання забезпечує збільшення оборотності товарів у 2-3 рази, допомагає позбутися надлишкових запасів на 30-50%, зменшити втрачені продажі до 95%, зменшити терміни виконання замовлень клієнтів та підвищити лояльність клієнтів до вашої компанії
Який механізм допомагає Stock-M оптимізувати запаси
так,
щоб не виникали надлишки і не було втрачених продажів?
Динамічне управління буфером (DBM – Dynamic Buffer Management)
Система автоматично на основі даних про частоту і терміни постачання,
мінімальну партію постачальника та інші дані, розраховує рівень запасу
товару по кожному артикулу в кожній точці зберігання, щоб було достатньо
для продажу і в той же час, щоб не створити надлишок товару на складі чи
полиці магазину.
Саме цей рівень запасу (не залишок) називається
Буфер

Для кожного товару щоденно розраховується максимально
допустимий
рівень запасу

Значення буфера змінюється, воно динамічне, і як змінити буфер система розраховує автоматично. Буфер може вирости, якщо залишок товару знаходиться деякий час в критичній зоні. Крім того, механізм “Динамічне управління буфером” захищає від проблем, які часто виникають в роботі з постачальниками: невчасне постачання, неповне постачання та інші
Також буфер може зменшитись, якщо залишок рухається повільно і запасу
потрібно тримати менше. Система допомагає забезпечити достатній рівень
запасу в кожній точці по кожному артикулу, щоб захистити торгову точку
чи склад від коливання попиту на ринку.
Stock-M
розроблено таким чином, що для кожного SKU (stock keeping unit –
складська облікова одиниця) щоденно автоматично розраховується
необхідний рівень запасу в кожній точці зберігання відповідно до
поточного коливання попиту

Динамічне управління буфером допомагає захистити магазин та склад при постійному змінному попиті на ринку та коливанні в ланцюгу постачання
Презентація системи Stock-M
ЗамовитиУПРАВЛІННЯ АСОРТИМЕНТОМ
Як ви розумієте, що аналіз асортименту зроблено правильно і вчасно?
Робота з асортиментом потребує щоденного детального аналізу кожного sku
ЯК АВТОМАТИЗУВАТИ ЩОДЕННИЙ АНАЛІЗ АСОРТИМЕНТУ І ВИЗНАЧИТИ, ЯКИЙ ТОВАР ПОВИНЕН БУТИ В АСОРТИМЕНТІ, А ЯКОМУ СКАЗАТИ “ПРОЩАВАЙ!”
Опираючись на автоматично визначенні показники : прибутковість,
рентабельність, обертовість, Stock-M щоденно
автоматично визначає товари, які забезпечують компанії високий прохід
(оборот) - товари категорії А і В, а також ті, які є претендентами на
виведення - товари категорії С, позначає автоматично в системі.
Автоматично проведений АВС – хороший інструмент для прийняття
рішення, щодо роботи з актуальним асортиментом, що дозволяє вчасно
виводити та вводити нові продукти, щоб компанія могла швидко реагувати
на тенденції ринку


ЯК АВТОМАТИЗУВАТИ РОБОТУ З АСОРТИМЕНТОМ І НЕ ПЕРЕГЛЯДАТИ МАТРИЦІ МАГАЗИНІВ?
Кожен sku, який знаходиться на складі чи магазині має свій статус:
-
(DTA, distribution to availability) – товар має бути присутній на
полиці;
- (DTO, distribution to order) – товар везеться під
замовлення;
Stock-M щодня аналізує кожен товар і
слідкує за наявністю в кожній точці продажу та зберігання. Автоматично
проводить АВС аналіз, показує рентабельність і оборотність кожного
товару. Залежно від категорії магазину, місця розташування, купівельної
спроможності покупців, в Stock-M автоматично формується
матриця певної категорії магазину.
Актуальна асортиментна матриця формується автоматично, ходові товари
зажди є в наявності, відкривати нові магазини уже з готовою
асортиментною матрицею можна швидко та ефективніше, отримуючи прибуток
з перших місяців роботи магазину
ЯК ЛЕГКО ВИВЕСТИ ТОВАР З АСОРТИМЕНТУ ВСІЄЇ МЕРЕЖІ І ДОРУЧИТИ КОНТРОЛЬ ЗА СИТУАЦІЄЮ РОЗУМНІЙ СИСТЕМІ?
Коли, категорійним менеджером, прийнято рішення щодо товарів, які
потрібно вивести з асортименту, достатньо помітити товар як OUT-mover.
Система сама контролює та слідкує за тим, щоб товари більше не
замовлялись на центральний склад, продовжували розпродаватись з
магазинів та складу і після продажу такого товару автоматично виключить
його з асортименту в точках продажу.
Процес введення cku в асортимент і виведення з асортименту
автоматизований, простий і легкий


ЯКЩО В АСОРТИМЕНТІ Є ПОДІБНІ ТОВАРИ, ЯКІ МОЖУТЬ ЗАМІНЮВАТИ ОДИН ОДНОГО, ЯК НИМИ УПРАВЛЯТИ?
В Stock-M є можливість об’єднати такі товари
(наприклад, однакові товари різних виробників чи кольорів) в групи
“альтернативні товари” і управляти групою товарів як одним товаром. Такі
товари мають особливий статус ALT і будуть замовлятись системою, якщо
основний товар відсутній.
Це дає можливість:
- не тримати весь ряд аналогів в магазині —
таким чином не створюються надлишки;
- при введені нового товара
на заміну старому, його можна додати в групу до попередніх версій –
так у нового sku зберігається статистика продаж та
налаштування

Як зменшити кількість списання товарів, які мають короткий термін зберігання?
В Stock-M розроблено спеціальний модуль, для товарів,
які приходиться часто списувати, тому що такі товари мають суттєві
регулярні коливання попиту та продаж аналогічних товарів (канібалізм).
Це товари з коротким терміном зберігання: молоко, випічка або страви, що
готують в маркетах для щоденного вживання.
Управління за допомогою Stock-M зменшує кількість списань, оскільки
щоденно слідкує за тим, як змінюється попит і щодня реагує на зміни та
дає рекомендації, яку кількість sku потрібно виготовити або купити,
щоб вистачило для продажів і не створити надлишковий запас
Відсутність автоматизації, практичного інструменту, який допомагає коректно аналізувати асортимент, автоматично аналізувати оборотність та прибутковість кожної позиції, приймати рішення щодо розширення чи глибини асортименту породжує проблеми в управлінні асортиментом
Презентація системи Stock-M
ЗамовитиАвтозамовлення та контроль
Якщо замовлення робить менеджер, а не система, як ви розумієте, що
замовлення зроблено
ПРАВИЛЬНО, ВЧАСНО І В НЕОБХІДНІЙ КІЛЬКОСТІ ?
Максимальний рівень замовлення – значення, яке є різницею між буфером,
залишком
товару і кількістю товару, що надходить
Менеджер не може точно розрахувати, скільки потрібно замовити, адже
неможливо проаналізувати весь асортимент і розрахувати потребу по
кожному sku.
Як це робить система?
Система щодня аналізує потребу в товарах відповідно до руху залишків у
реальному часі, враховуючи залишки на складі, партію замовлення, терміни
та умови постачання, формує замовлення автоматично, надсилає
постачальнику та фіксує відповідність щодо надходження замовленого
товару та кількості.
Точність замовлення забезпечить постійну наявність ходових товарів і
допоможе запобігти замовленню надлишкових запасів


Система автоматично замовляє товари, які постійно повинні бути на складі
чи полиці магазину.
Як в замовлення потрапить товар, який потрібно
привезти під замовлення клієнта?
В Stock-M розроблено механізм, де система отримує
інформацію про додаткове замовлення клієнта автоматично, такі товари
мають статус товару “під замовлення” (DTO) – товари, які знаходяться в
асортименті, але їх наявність на складі системою не підтримується.
Якщо
залишку на складі не достатньо, щоб задовольнити запит клієнта, таке
замовлення клієнта автоматично потрапляє в замовлення, яке надсилається
постачальнику.
Система допомагає підтримувати залишки ходового товару, не тримати на
складі товари, які не мають попиту, але вчасно і в автоматичному
режимі замовити товари, які замовив клієнт.
Хоч рівень запасу оптимальний на складі, часто не вистачає товару, коли
отримуємо великі замовлення, так звані тендери.
Як
Stock-M розуміє, що це разове замовлення? Чи не
збільшить рівень запасу і запропонує замовити наступного разу більшу
кількість товару?
Рівень запасу на складі аналізується щодня по кожному sku в кожній точці
продажу та зберігання, значення розраховується та змінюється в певний
визначений період. Система розуміє що це є так звані "піки" продаж та не
враховує їх в розрахунку рівня запасу на складі.
Отже, наступне
замовлення буде сформоване по sku, які потрібно замовити, відповідно до
їх значення буфера та решти параметрів.
Розумне рішення Stock-M забезпечить Вам точність замовлення,
попередить закупку надлишкового запасу на склад чи магазин при
виникненні пікових продажів


Часто буває, що замовлення потрібно сформувати так, щоб воно було
певного об’єму, оскільки не вигідно використовувати наполовину
завантажений транспорт.
Як сформувати замовлення так, щоб
замовлення відповідало об’єму транспорту?
Stock-M має розроблений механізм оптимізації замовлень
по об’єму, вазі, або сумі, на яку потрібно замовити товар. Параметри
оптимізації можна налаштувати в системі для кожного постачальника, а
також суто для конкретного замовлення. Якщо замовлення потрібно
збільшити, автоматично доповнить товарами, які швидко продаються, а якщо
зменшити, оптимізує товари, які рухаються повільно і приносять менше
прибутку компанії.
Таким чином, не потрібно відстежувати, якого розміру чи на яку суму
буде замовлення, адже система розуміє, що замовити, скільки та коли
замовити, щоб ви отримали оптимальне замовлення згідно з параметрами
оптимізації
У нас декілька постачальників однакового товару і часто приходиться
обирати, кому надіслати замовлення.
Як замовити товар у
постачальника, який не є основним?
Замовлення в системі формується автоматично на основного постачальника.
Якщо потрібно відправити замовлення альтернативному постачальнику,
потрібно просто змінити одного постачальника на іншого і відправити
замовлення. Так можна швидко перенаправити замовлення, якщо у основного
постачальника товар відсутній або не дуже вигідна ціна.
З допомогою Stock-M легко впорядкувати роботу з великою кількістю
постачальників, працювати з замовленнями та швидко приймати
рішення


У постачальника кожен менеджер працює зі своєю групою товару.
Як
зробити окреме замовлення на певну групу товару?
В системі є критерії, які відносять товар до певної групи товарів.
Згідно з цими критеріями, Stock-M може формувати
замовлення на конкретні групи товарів, щоб надіслати їх певним
постачальникам чи окремим менеджерам постачальника, які відповідають за
дану групу.
Таким чином, система автоматично формує замовлення в потрібному
форматі, що дозволяє вам економити час на формування замовлень по
групах товарів
Ми часто не розуміємо, коли надійде замовлення і в якій кількості.
Як
зрозуміти, чи надійшли замовлені товари в потрібній кількості і чи
вчасно замовлення було виконане?
Завдяки автоматичній реєстрації прибуття замовлених товарів в
Stock-M, не потрібно відстежувати їх вручну. Прибуття
товару реєструється, коли товар потрапляє на склад. Отже, система
сигналізує про кількість товару, який не надійшов на склад та про
замовлення, які затримуються в дорозі.
Вам не потрібно витрачати час на аналіз, щоб зрозуміти, чи надійшли
всі товари згідно з замовленнями та на контроль за невчасним
надходженням замовлень - Stock-M зробить це за вас

Stock-M щодня аналізує залишок по кожній SKU на кожному магазині та складі, формує замовлення так, щоб завжди був потрібний товар в потрібному місці та в потрібний час, забезпечуючи при цьому високий рівень ходових товарів
Презентація системи Stock-M
ЗамовитиКонтроль та аналітика
Чи достатньо проаналізувати продажі та наявність запасів за минулий
період,
щоб приймати рішення щодо кількості товарних запасів?
Робота системи управління запасами є ефективною, якщо аналізувати
конкретні
показники в конкретний період, постійно слідкувати за їх
динамікою
та вчасно робити необхідні кроки, до виникнення проблем із
запасами
Як система допомагає контролювати виконання щоденних завдань у відділі закупок?
Система контролює працівників закупки, ставить завдання, коли і які
замовлення надіслати постачальникам, слідкує за тим, як вчасно і в якій
кількості замовлено SKU.
Керівник відділу закупок щодня отримує
інформацію про невиконанні завдання своїх працівників, чітко розуміє, як
працює його команда і має можливість вчасно відреагувати.
Щоденне виконання завдань вчасно забезпечує системність, постійний
контроль та відмінний результат, де вдається попередити проблеми, а не
боротися з ними


За якими показниками керівник закупки щоденно оцінює роботу відповідальних менеджерів?
Менеджер відповідає за певну групу товарів та управляє ними, опираючись
на певні показники, визначені компанією: рівень надлишкових запасів,
втрачених продажів, обертовість його категорії товару.
На аналітичній панелі дашборд можна щодня бачити всі ключові метрики,
показники цілей і процесів, щоб проаналізувати тренди та зміни
Чи може система Stock-M інформувати, що закінчується ходовий товар на складі чи полиці?
Залежно від того, в якій зоні буфера знаходиться залишок товару, система
інформує про зменшення залишку кольоровими індикаторами. За допомогою
них візуально можна визначити такий товар та терміново замовити. Крім
того, щодня менеджер отримає звіт на пошту, який нагадає менеджеру, що
закінчуються ходові позиції та потрібно проконтролювати, чи вони
замовлені.
Це один із механізмів контролю, щоб забезпечити наявність ходового
товару до того, як він закінчиться і запобігати виникненню втрачених
продажів


Як проаналізувати динаміку щодо втрачених продажів чи надлишків в порівнянні з минулим тижнем чи минулим місяцем?
Система фіксує динаміку змін і формує графік в грошовому еквіваленті, що
дає можливість зрозуміти, на яку суму щотижня компанія втрачала продажі
чи купили товару більше, ніж цього потребує. Динаміку можна подивитися
по складу, менеджеру, групі товарів та інше. Крім того, система сама
формує звіти кожному менеджеру щотижня і надсилає на пошту.
Тим самим нагадує, що потрібно проконтролювати певні показники за
тиждень та дає рекомендації, що потрібно зробити, щоб втрачені продажі
чи надлишки не виникали
Система Stock-M відстежує, як точно було виконане замовлення, які зміни були в замовленнях, як вчасно виконувалось.
Крім того, аналізує кожен товар постачальника, відсутність ходових
позицій та надлишок на складі, оборотність, динаміку зміни залишку
товару за вказаний період.
Автоматично формує звіт SupplierDDP та
надсилає відповідальному менеджеру.
Детальний автоматичний аналіз
співпраці з постачальником – це хороший інструмент для переговорів.
Обговорюючи результати роботи, можна було домовитись про вигідніші
умови співпраці для обох сторін і заробляти більше


Багато часу потрібно витрачати на аналіз асортименту, замовлень та роботу постачальників. Чи можна автоматизувати процес аналізу? Автоматичне формування звітності, контроль та регулярний системний аналіз допомагає менеджерам швидко оцінити ситуацію та вчасно прийняти рішення.
Система сама в певний час і день формує і надсилає звіти, щоб менеджер
не забув проаналізувати, як змінюється залишок товарів, що виводяться з
асортименту, яка точність виконання замовлень за тиждень, чи відповідає
постачання замовленню постачальника, які товари погано рухаються і дасть
рекомендації, щодо роботи з ними.
Як точно і як вчасно були
поповненні склади та покаже надійність поповнення складів.
Stock-M значно полегшує роботу менеджеру, проаналізувавши,
сформувавши та надіславши звіт, який достатньо переглянути та прийняти
рішення, як діяти, щоб усунути причини виникнення проблем, якщо такі
є
Stock-M допомагає автоматично запустити в компанії
процеси безперервного покращення результатів, якщо працювати згідно з
правилами та процедурами,
опираючись на аналітику системи та вчасно
реагувати на зміни ринку
Презентація системи Stock-M
ЗамовитиАкції та сезонність
Як ви котролюєте управління запасам в період акцій та сезону продаж?
Чи
завжди вистачає акційного товару і не приходиться розпродавати надлишки?
Постачання товару в період акцій чи сезону потребує особливої уваги,
оскільки
в сезон ходового товару може не вистачати, а неточний
прогноз продаж
може спровокувати надлишкові запаси на складах
Часто не вистачає товару в період, коли продажі зростають.
Як
розрахувати, який рівень товарних запасів повинен бути на складі та в
магазині, щоб вистачило для продажу в період сезонного зростання продаж?
Модуль"Період" використовується, коли система має бути підготовлена до
майбутньої відомої зміни попиту на товари тобто, майбутній період
вимагатиме більше запасів для "сезону". Ми рекомендуємо використовувати
цю функцію у випадках, коли передбачається поповнення товару
постачальником 2 і більше разів у період. Менеджер позначить назву
сезону, дату початку і дату закінчення, а система розрахує відповідний
рівень буфера і буде управляти товарами, які мають сезонність,
відповідно до параметрів та попиту на ринку.
Тепер весь період сезону система буде слідкувати за змінами в
продажах, робити замовлення, контролювати наявність ходових товарів,
щоб забезпечити постійну наявність та оборотність ходових товарів та
прибуток компанії


Як розрахувати, якими повинні бути залишки сезонних товарів на складі чи магазині на початок сезону?
Опираючись на період продаж, який для Вас є показовим, система сама
автоматично розрахує, які повинні бути товарні залишки на початок сезону
по кожному товару, якими буде управляти в період сезону. Також значення
можна внести вручну або ж розрахувати з допомогою коефіцієнта.
Це дає можливість правильно розрахувати та вчасно поставити товар на
склад чи полиці магазину до початку сезону та управляти ним в період
сезонності
Як розрахувати кількість товарних запасів в магазині чи складі так, щоб після закінчення сезону не було надлишків?
При створенні періоду сезонності є можливість вказати системі, що вона
повинна зробити із сезонними товарами після закінчення сезону,
наприклад: відновити початкові значення буфера, тобто повернути значення
до тих, які були перед сезоном, вивести з асортименту чи перевести
товари в статус “під замовлення”.
Знаючи дату закінчення сезону, система слідкує за тим, як продається
товар в період, коли сезон закінчується, замовляє згідно з попитом на
ринку, зменшує буфер, що дає можливість поступово і з оптимальними
залишками вийти із періоду сезону, тим самим запобігти виникненню
надлишкових залишків на складах


Важко розрахувати кількість товарних запасів для проведення акцій, часто приходиться розпродавати акційні залишки або ж мало замовили і втратили оборот. Як розрахувати кількість товарних залишків для продажу в період акцій?
Модуль "Акції" використовується, коли система має бути підготовлена до
майбутньої відомої зміни попиту на товари тобто, майбутній період
вимагатиме більше запасів для проведення акцій. Система автоматично
розрахує, яку кількість товару потрібно для проведення планових акційних
продажів і для додаткової викладки на полиці та включить в стандартне
замовлення. Протягом всього періоду акцій система слідкує, як рухається
акційний товар та управляє акційними товарами згідно з попитом.
Менеджеру не потрібно слідкувати за тим, що і скільки замовити.
Система слідкуватиме за рухом товарів, в автоматичному режимі
контролювати та формувати замовлення акційного товару так, щоб не
втрачати оборот в період акцій та не накопичувати надлишковий
запас
Період сезону потребує особливого контролю, щоб не втратити прибуток. Stock-M допомагає забезпечити високий рівень ходових товарів, щоб не виникало втрачених продажів, оберігаючи від помилкових рішень та розпродажу надлишкових запасів
Презентація системи Stock-M
Замовити
Як оцінити результати впровадження Stock-M?
Щоб зрозуміти, скільки коштів ваша компанія може заробити в результаті впровадження системи управління товарними запасами та асортиментом Stock-M, ми пропонуємо зробити аналіз системи закупок вашої компанії та оцінити ваш потенціал
Більше про моделювання →